Alarmopvolging

Onze surveillant ontvangt van een Particuliere Alarm Centrale (PAC) een alarmmelding, wat kan bestaan uit een brandmelding, een inbraakalarm of storingsmelding. De surveillant volgt het afgesproken protocol met de klant op, en gaat indien gewenst ter plaatse. om het alarm af te handelen.

Soorten alarmmeldingen

Er zijn verschillende soorten alarmmeldingen welke wij behandelen De meest voorkomende zijn :

  • Brandalarmen,
  • Camera-alarm,
  • Inbraakalarmen
  • Storingsmeldingen van het brandmeldcentrale, inbraaksysteem of parkeergarage/ slagbomen
  • Paniek, noodknop of omval-alarm
  • Meldingen afkomstig van derden of hulpdienst(en) ; Bijvoorbeeld een openstaande raam of deur

Voordelen van alarmopvolging

- 24/7, 365 dagen per jaar opvolging gegarandeerd. U hoeft dus zelf 's-nachts niet meer uw bed uit bij een alarmmelding..
- Na elke opvolging ontvangt u een alarmrapportage met de eventuele bijzonderheden

Wat gebeurt en tijdens de afhandeling van een alarmmelding ?
Bij aankomst bij het object, controleert de surveillant als eerst de buitenzijde van het gebouw op eventuele sporen van inbraak o.i.d. Vervolgens vindt de controle intern in het gebouw plaats en wordt de betreffende melder(s) wat alarm heeft gegeven opgezocht. Indien er door onze surveillant zowel extern als intern geen bijzonderheden heeft geconstateerd, gaan wij uit van loos alarm.

 

Wat als er daadwerkelijk een calamiteit heeft plaatsgevonden zoals een inbraak?
Mocht er toch schade zijn ontstaan of iemand in uw pand zijn binnengedrongen, dan neemt onze surveillant vervolgstappen. Bij een daadwerkelijke inbraak wordt de politie ingeschakeld, en wordt het waarschuwingsadres (WA) van het object (tenzij anders afgesproken) op de hoogte gesteld.

 

Onze surveillant blijft aanwezig tot de eventuele schade is hersteld, de hulpdiensten zijn gearriveerd of het pand kan worden overgedragen aan de WA.

Vraag nu gratis een vrijblijvende offerte aan : info@ntsecurity.nl